Saturday, July 10, 2010

::..bila hati terlalu jauh..::

Semalam tdo bilik adik di Shah Alam, pagi lepas subuh terus balik kerna terdpt 1 urusan yang sngt perlu diselesaikan. Syukur pada Allah kerana masih lagi diberi peluang ntuk hidup dan beramal di bumi mu ya Allah. kemalangan yg x disangka. swaktu mengambil selekoh terlanggar lopak yg ada kat situ. tercampak jauh jgak la. mujurla msa tu masih awl ntuk kereta yg sememangnya sentiasa lalu jalan tu. bila terfikir balik, mungkin ini kafarah dosa yang telah aku lakukan sebelum ni. walaupun sedih ntuk menerima, tangis pilu aku sorng je rasa. kesian motor adik, baru je bli x sampai sebulan, dah aku calarkan, bengkokkan brek dan handle. mungkin sebab aku selalu terfkirkn msalah yg aku hadapi sehingga aku abaikan kepentingan ku pada diri sendiri. msa tu trus je kol adik mohon maaf. tma kasih adik kerana memahami, disuruh aku balik dan tenangkn fkiran yg sememangnya dia tau masalah2 yg aku hadapi akhir2 ni. ya Allah moga dikuatkn dan ditenangkn hati hambamu ini. msg ni adik ku forward ntuk menasihat. sungguh terasa dalam hati ini, sungguh aku jauh sekali dngan DIA. semoga apa yg berlaku menjadi pdoman ntuk aku dan pembaca..
"Dalam kita melangkah, t'kdng d'uji dngn ujian yg trasa berat shngga kita t'dduk dan menangis. Peritnya trasa, tp ketahuilah kmbali ke dlm dri kta krna mgkin air mata y hadir tika i2 krn DIA mahu kita menjahit kembali sejadah iman y kian t'koyak. Lantaran ada lgkah2 kita y t'sasar dr keikhlasan. smga kita tabah dan d'tetapkn iman.."

No comments:

Post a Comment